Saturday, June 6, 2009

WaNIIIIIIIIIIIItA cantik..=)-edited

Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya “Mengapa engkau menangis?"

"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti", kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"

Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.


lantas...apekah hasil yang dye dapat setelah mencari dan mencariii?
dan terus mencariii.....?

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "


"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh "
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu "
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.
Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kau tahu:

Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."
"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya – tempat dimana cinta itu ada."



firman Allah=
Dan diantara tanda-tanda kekuasaan-NYA ialah Dia menciptakan utkmu isteri2 dr jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteramkpdnya. Dan dijadikan-NYa di antaramu rasa kasih dan sayang. sesungguhnye pd yang benar itu adlh pd tnda bg kaum y berfikir.
(ar-rum;21)



wanita-wanita yang keji adalh utk laki2 yang keji.dan laki2 yang keji adalah utk prmpuan yng keji.dan wanita2 yang baik adalah utk lelaki y baik, dan lelaki yang baik adalh utk wanita y baik.
(an-nur;26)

didalam syurga itu ada bidadari2 y supan menundukkn pndgnye, tidak pernah disentuh oleh manusia sblm mereka [penghuni2 syurga y mnjd suami mereka] dan tidak pula oleh jin.
(ar-rahman;56)

harta dan anak2 adalah perhiasan kehidupan dunia.
(al-kahfi;46)

dia mmberikan anak2 permpuan kpd sesiapa y Dia dikehendakinye, dan mmberikan anak2 lelaki kpd siapa y Dia kehendaki, atau Dia mnganugerahkn kpd jenis laki2 dan permpuan [kpd siapa y dikehendakinye]. dan Dia mnjadikn mandul siapa y Dia kehendakinye.Sesungguhnye Dia Maha Mengetahui lg Maha Kuasa
(as-syura;49-50)

yg dimerahkan sedikit ni,inilah antara kalamullah..
yg atas tu, lebih kurang mcm kesimpulan dye la..kite boleh berfikir akan itu bukan...tu bukan kalamullah.
sebagai sokongan;

abu hurairah meriwayatkn dr rasulullah bersabda: barangsiapa y memiliki 3 anak perempuan dan die bersabar atas kesusahan, duka dna kesenangan mereka, nescaya Allah akan memasukkan ke dlm syurga krn kasih sygnye trhdp mereka". Seorg lelaki btnye, bagaimana y mempunyai 2 org anak perempuan wahai rasulullah?" beliau menjawab.'dan juga 2 org putri'..laki2 itu bertnye lagi, ' bagaimana dgn org yang memilik hnye seorg anak permpuan?'. 'juga seorg putri'
(HR ahmad dan hakim)


hmm..pape pun.suasana suara latar tu, mcm dye tengah mimpi. jadi, terdptlah suara2 disitu..minx maaf kalo ade kesilapan. pape pun, kalo ade pape kemusykilan@xpuas ati@rasa x cukup, kami ni hnye lah insan biasa juga.


edited by- dealova
sbrg kemusykilan, boleh buzz ym.skian.wassalam






Kirimkan ini kepada setiap wanita cantik yang Anda kenal.
Anda akan menambah harga diri wanita!


rujukan-
keperibadian wanita muslimah, muhammad ali-hashimi
kitab al-quran dan terjemahan maknanya


wanita mmpunyai peranan yang sgt ptg dalam keluarga, msyrkt dan negara.baik buruknye suatu bangsa sgt erat kaitannye dgn baik dan buruknye wanita.

islam telah mmberikan ptunjuk dan ajaran, bgaimana wanita muslimah bisa memainkan peranannye dlm kehidupn ini agar ia menjadi org y berguna bg dirinye, keluara, msyrkt dan bangsanye.

dalam buku ini penulis mjelaskn bagaimna seharusnye wanita muslimah thdp tuhannye, dirinye, saudaranya, teman2, tetangga, dan msyrktny, sbgaimana y diajarkn dlm al-quran dan hadith nabi..

ini semua beliau kaji dgn luas dan mendalam, lalu dituangkan dalam bahasa mudah, luas dan jelas. oleh krn buku ini pantas dimiliki oleh stiap muslimah yang ingin menjadi sosok wanita msulimah sejati...
sekian....=)




7 comments:

sape2 tah said...

erm...
indah nyer wanita...
yang seharus nyer dilindungi oleh bakal2 suami mereka...hehe

sape2 tah said...

sume wanita2 pemilik blog ni 'cantek2' belake especially bbturates...yeah...kiki

kek coklat said...

>sapa2 tah..hahaha...
ni kes bodek ke apa nie??
:P

bbturates said...

amboiii...nak ckp ak gemok la tu kan...

sape2 tah said...

eh...bbturates dah sedar la
x yah la aku penat2 nk tulis
hehe

sape2 tah said...

yes....x payah aku ckp lagi

bbturates said...

sapa2 tah...
x pe2....
siap KO!